diumenge, 6 de febrer del 2011

Entrevista




Dades personals:

Nom i cognoms: Toni Climent Garcia

Edat: 45

Estudis: Llicenciat amb Bioquímica i FP electricitat

Altres formacions: Varis cursos d’informàtica (Dreamweaver, Flash, Moodle,...), curs de noves tecnologies aplicades a la tecnologia.

Lloc de treball: Agrupació Pedagògica Sant Nicolau

Presentació:


El Toni fa quinze anys que imparteix docència; ho ha fet, abans d’entrar al Sant Nicolau, a l’escola Cervator. També, anteriorment, ha treballat a correus i com a instal·lador elèctric. Actualment dona classes a tot el cicle d’ESO més a primer de batxillerat. Sempre ha impartit classe en aquests cursos i el seus preferits són els alumnes de primer d’ESO, perquè encara són uns nens, i els de primer de batxillerat, pel seu grau de maduresa. Les seves perspectives de futur són intentar millorar el nivell de classes i per tant, el nivell acadèmic dels seus futurs alumnes i seguir treballant a l’escola Sant Nicolau.

Quines TIC utilitzes?

Utilitzo les PDI, ordinadors pels alumnes i un blog que també està destinat als alumnes (tecnotoni2.blogspot.com)

Per què les utilitzes?


Les utilitzo per diferents motius. Un d’ells seria el poder fer la classe amb el suport del Power Point, ja que els alumnes, amb el suport visual la seva atenció augmenta respecte a les classes magistrals. Un altre motiu són els múltiples canals que hi ha per treballar un determinat tema. Un fet a destacar seria, que avui en dia, tots els alumnes estan molt acostumats a fer ús de la tecnologia digital i treballar amb elles t’acosta més a ells.

Quin o quins avantatges en treus d’utilitzar-les?

Els avantatges d’utilitzar les TIC són múltiples i a part del molt material que tens a disposició tens molts més avantatges, com per exemple que pots donar més informació i fer una classe més pràctica i tens al teu abast el material didàctic que tu vols i no com està en els llibres. En la meva àrea, la tecnologia, hi ha molts recursos per explicar i aclarir molt temes de l’assignatura, com per exemple, el funcionament del motor d’explosió, que una vegada has fet la teoria pots acabar l’explicació amb vídeos, on els alumnes acaben de comprendre el seu funcionament. Un altre exemple seria el funcionament d’un torn, on abans ho explicava amb dibuixos a la pissarra de guix i ara, els hi mostro diferents imatges i vídeos, i el percentatge d’alumnes que ho comprenen és molt superior.
També faig servir varis simuladors. Com el Cocodrile, que és un programa de simuladors elèctrics, on els alumnes, abans d’anar al taller, han de  muntar el circuit, fan la simulació a la pissarra digital i si el circuit no està ben fet no funciona o inclús explota.
Utilitzar les TIC té l’afecte “tele”, és a dir, l’atenció sobre el que expliques és màxima.
Un inconvenient que cal ressaltar és la molta feina, en el meu cas, que comporta preparar una classe amb les TIC, on a part dels Power has d’haver preparat els simuladors, i això realment és molta dedicació, tot i que veient els bons resultats acadèmics val la pena tant de treball. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada